Komunikacja niewerbalna podczas wystąpień publicznych

Eksperci od szkoleń z wystąpień publicznych twierdzą, że Komunikacja  to znacznie więcej, niż samo mówienie i słuchanie. Rozmówca odbiera komunikat, interpretuje go w jakiś sposób i wysyła Ci odpowiedź, zawierającą elementy werbalne i niewerbalne. Wrażenie, jakie wywierasz w znacznym stopniu jest uzależnione od zachowań niewerbalnych.

Właściwa postawa:

  • Pozycja wyjściowa to wyprostowana sylwetka, mały rozkrok, ciężar ciała wypośrodkowany na obu nogach, lekki nacisk na przednią część stóp (dzięki tej postawie zyskasz najlepsze brzmienie i siłę głosu).
  • Kiedy rozmawiasz siedząc (bardziej energetyczna jest pozycja stojąca) staraj się przyjąć lekko asymetryczną, wygodną pozycję.
  • Utrzymuj autentyczny kontakt wzrokowy. W ten sposób wzbudzisz zaufanie.
  • Staraj się zwrócić do rozmówcy całą twarzą.

W większości firm wystąpienia publiczne są niezwykle ważne, dlatego coraz popularniejsze stają się warsztaty i szkolenia wystąpienia publiczne, dzięki którym pracownicy doskonalą swoje umiejętności.